ZOMERKRIEBELS

 
WE  AMSTERDAM
Nu de crisis achter ons ligt, stroomt onze geliefde hoofdstad als vanouds vol met toeristen. Een rondje varen door de grachten in Amsterdam is op de Efteling na de populairste attractie van Nederland. De grachten zijn een goudmijn. Naast de rondvaartboten varen ook weer vrijwel dagelijks cruiseschepen door ’t IJ. Zij ‘lossen’ hun passagiers aan de kade nabij het Centraal Station waarna de meesten braaf achter de tourleader (met bordje of paraplu) wandelen op weg naar bezienswaardigheden.

Helaas eist dit ook zijn tol. In de gemeente rollebolt men over elkaar heen of toeristen geweerd moeten worden en of de toeristenbelasting niet nog een tandje hoger kan. Een ander nadeel is de vervuiling van de stad, prullenbakken zitten overvol met alle gevolgen van dien. Ondanks een bouwstop zijn er de afgelopen jaren weer 7700 kamers bijgekomen.

Er zijn zoveel hotels dat het maken van de juiste keuze een lastige taak is qua prijs, locatie en beschikbaarheid.
 
 
BOOKING.COM
Idealiseren of bekritiseren?
Booking.com werd in 1996 opgericht – eerst onder de naam Bookings.nl – door Geert-Jan Bruinsma, een student van Universiteit Twente. Hij werkte vanuit een kantoor in Enschede aan zijn website. In de beginjaren was het alleen mogelijk om in Nederland een hotel te boeken. In het oprichtingsjaar werd Marianne (eigenaar EHP) als toenmalig reserveringsmanager in het Bilderberg Garden Hotel benaderd door een ietwat verlegen jongeman die zijn concept Bookings.nl introduceerde.
 
Het concept klonk interessant en in haar allesoverheersende drang om de hoogste bezettingsgraad te behalen hield niets haar tegen om ‘haar’ hotel aan te sluiten bij dit pasgeboren platform. Marianne was een van de pioniers, een van de eersten die hapte, zo wist de jongeman haar enigszins timide te vertellen. Er waren niet veel hotels die positief reageerden, weerstand overheerste.Twee jaar later, in 1998 ging het helemaal los en wilde ieder hotel zich aansluiten.
Na immense groei en bloei werd Booking.com in 2014 ter verantwoording geroepen door de Reclame Codecommissie wegens het misleiden van klanten met kreten als ‘slechts nog één kamer vrij’. Het ging dan om het aanbod van de website zelf, terwijl via een andere website of rechtstreeks nog gewoon kamers te boeken waren bij de betreffende accommodatie. Verder eiste Booking.com van aanbieders dat zij nergens anders kamers zouden aanbieden tegen een lager tarief dan op hun website. Die eis liet het bedrijf in juni 2015 vallen. Tijdens de coronacrisis stond het bedrijf zwaar onder vuur. Maar uiteindelijk is de storm weer gaan liggen. In de zomer van 2023 betrekt het bedrijf hun nieuwe hoofdkantoor aan de Oosterdokskade in Amsterdam.
Het ooit Nederlandse platform is inmiddels in Amerikaanse handen.
In 2019 zijn afspraken gemaakt met de Eurocommissaris van Consumentenzaken over transparantie. Echter, er wordt niet gehandhaafd. In zijn column van afgelopen zaterdag in het Parool benadrukt Fons Hendriks wat wij al jarenlang weten: Booking.com is niet de goedkoopste.
Pas op voor nepaanbiedingen.

Trap niet in de lokkertjes met talloze verborgen voorwaarden (die je toch niet leest). Laat je ook geen stress aanjagen met ‘nog één kamers beschikbaar’. Lees: er is nog maar één kamer beschikbaar via Booking.com.

Slotsom: Iedereen boekt weleens via Booking.com (ja, wij ook). Het is een briljant concept, maar het heeft ook dus zeker, zoals alles in het leven, wat nadelen. Het is maar waar je zelf voor kiest ???? 
Bron: Marianne Kuiper, Wikipedia en Parool PS
 
WAARIN VERSCHILT EFFICIENT HOTEL PARTNER VAN BOOKING.COM?
BOOKING.COM
 
Opgericht in 1996

Online

Aantal werknemers: 17500

Gericht op conversie


Telefonisch contact: onmogelijk

Zorgt voor keuzestress

Omstreden

Do it yourself                                                                              
EFFICIENT HOTEL PARTNER

Opgericht in 1998 
                        
Offline

Aantal werknemers: 8     
            
Gericht op persoonlijke dienstverlening

Telefonisch contact: altijd mogelijk

Zorgt voor deskundig advies

Smetteloze reputatie

Waarmee kunnen we helpen?
 
VERRASSEND AMSTERDAM
Ben je op zoek naar een leuk uitje met je collega's?
Amsterdam heeft waarschijnlijk meer te bieden dan je weet!
Efficient Hotel Partner zet de leukste en meest geboekte op een rijtje voor je:

1. Boetseercursus
2. BBQ Boot
3. Smartlappen Boot
4. Boules & Bites
5. Dineren in het donker
 
 
MODERN OF NOSTALGISCH
 
BIJBLIJVEN
Hotels inspecteren, nieuwe pareltjes bezoeken, met eigen ogen alles bekijken. Dát is nodig om onze klanten deskundig advies te kunnen (blijven) geven en zo het verschil te maken met online sites. Zo gaan onze medewerkers de komende maand een Veluwe tour maken en accommodaties in Noordwijk en omgeving bezoeken. Renée Visser nam afgelopen maand deel aan de IMEX in Frankfurt. Een internationale beurs waar 1001 hotels en bestemmingen zich presenteren.
 
ZOMERCADEAUTJES
OM VAN TE GENIETEN
 
De zomervakantie staat bijna weer voor de deur! Stuur je hardwerkende collega’s op vakantie met een verrassend zomercadeautje.
 
Bekijk hier alle zomercadeautjes van NaVijfen en
kies & bestel via mail@hotelpartner.nl of bel 
020-3452322.
Wij regelen alles voor je
!
 
CONTACT?
bel 020-3452322 of mail@hotelpartner.nl 
 
 
http://www.twitter.com/Hotelpartner
 
Facebook